Új autóhifi

                                                    összeállítása (2.)                                               

    vissza a főoldalra

 

 

Menekülés a csendből
Új autóhifi összeállítása (2.)

Miután mélyen az autókereskedő szemébe néztünk, és határozott Nem!-mel feletünk a kereskedő gyári hifi megrendelését firtató kérdésére, ideje eldönteni, mit akarunk helyette.

Ugyanez vonatkozik arra a szituációra is, amikor az eddig szolgálatot teljesítő Cicamitsu 2x1000 wattos hájfáj begyűri a Gorilla együttes számozott kiadású kaziját, és ezt követően nagy ívben repül a szemétdombra.

Autóhifi vásárlása esetén, mint az élet sok más területén, először a projektre előirányzott pénzügyi keretet kell meghatároznunk. Erre van is bonyolult algoritmus, ami nem jut az eszembe, az viszont biztos, hogy olyan változók szerepelnek benne, mint a lemez/kazettagyűjteményünk nagysága, az évente autóban töltött idő, valamint pénztárcánk vastagsága milliméterben.

Ha végignézünk kazettagyűjteményünkön, és rájövünk, hogy másik felét, a Hofit barátnőnknél felejtettük szakítás után, vagy hogy az autót csak kerti dísznek vettük, mert jogosítványunk úgysincs, ebben az esetben maradjunk a gyári rendszernél: olcsónak ugyan elég drága, de nincs vele semmi szöszmötölés.

Ellenben ha vannak zenéink és az autóval autózni is szeretnénk, mi több, létező zenéinket az autóban is élvezni akarjuk, érdemes lecsekkolni a bankszámlát. A normális hang valahol 100-150e körül kezdődik, ami kb. a gyári rendszerek ára, de mi sokkal ügyesebbek vagyunk, és jobb hangot tudunk csinálni ennyi pénzből, mint az autógyár.

 Először is kell egy fejegység, magyarul rádiómagnó. Ha inkább CD-ink vannak, akkor célszerűbb egy CD-rádiót szerezni, az szebben szól. És többnyire az írott lemezeket és az Mp3-at is lejátssza.

Ezzel el is ment a keret negyede-fele (20-70e Ft). A maradékból keressünk egy komponens-rendszert előre (különépített mély- és magassugárzó, külön keresztváltó), úgy, hogy az méretben illeszkedjen a gyári helyre.

A legtöbb Nagy Japán Audiomárka katalógusa megadja az összes autótípus beépítési méreteit, de a katalógus csak ehhez kell. A Nagy Japán Audiomárkák ugyanis hangszóróilag általában kevésbé válnak be, mint a kis svéd/német/amerikai speciálcégek termékei, bár a kivételek erősítenek. A spéci cuccok az autóhifi-kereskedőknél szerezhetőek be. 20 és 50e között már elfogadható hangot kapunk a hangszóróból.

A gyári helyre szerelt komponens-rendszer jelentős előrelépés, de basszust azt ne várjunk tőle.

Klasszikus megoldás a problémára az oválhangszóró a kalaptartóra: az általában 16x23 centis oválok membránfelülete alkalmas a mélyebb frekik lesugárzására is, különösen hogy az alattuk levő csomagtartó légterét is használhatják. A "nagyoválok" általában több utas rendszerek, tehát magassugárzó is van bennük.

Ez azonban kivételesen nem örömhír: a hátulról érkező magashangok valahol a vezető fejének magasságában találkoznak az elölről érkező magasakkal, interferálnak, majd jól tönkrevágják a térérzékelést. A megbízhatóan vandál megoldás az integrált magassugárzó köldökzsinórjának elmetszése, de a kifinomultabb lelkek kényeztetésére léteznek a csak mélysugárzót tartalmazó rendszerek is. Ha ez esetleg mégsem ovál alakú lenne, hanem 16 vagy 20 centi átmérőjű karika, nos, az még nem kizáró ok. Sőt.

Egy ilyen rendszerben tehát a fejegység beépített erősítője hajtja meg a komponens-rendszereket elöl, illetve a mélyhangok sugárzását javítani hivatott nagyoválokat / karikákat hátul.

Ennek megfelelően lesz basszus is, térérzet is, és ha nem vagyunk túl igényesek, akár meg is állhatunk ezen a szinten: a Gorilla együttes élvezhető hangerővel, viszonylag alacsony torzítással fog megszólalni - ha nagyon-nagyon koncentrálunk, még a lábdobot és a basszus-szólamot is kihalljuk.

3. Ha a gyári rendszernél már jobb van a birtokodban...

Az előző cikkben bemutattuk a tuti 100e forintos rendszert, sokan mondhatják, hogy ilyen rendszerük már van, köszönik szépen, de szeretnének továbblépni, és azonnal mondjuk meg, mitől lesz nekik jobb >>>

Forrás: TOTALCAR

www.acrdebrecen.hu Hasznos információk autóhifi vásárlás előtt...

Szeretnéd, ha ezek hasznos tanácsok és tapasztalat, amit itt találhatsz, végre a Te autóhifid hasznára is válna?

Ha végre egy okosan összeállított profi autóhifid lenne?

Ha autóhifid árához képest nem csak elfogadhatóan, hanem meglepően jól szólna?

Hogyan valósulhat meg ez a Te esetedben is?

 

Kérj ingyenes, személyre szabott ajánlatot rendszered hibáinak kiküszöböléséhez, segítséget a sikeres készülékválasztáshoz,

hívj minket most a (70) 450 6440-es számon!

 

 

 

DEMÓAUTÓK

AUTÓHIFI TERMÉKEK

AUTÓHIFI SEGÉDLET

OPEL CALIBRA TURBO

RENAULT TWINGO

BMW COUPE

VW POLO

EMPHASER EYEBRID KISPÓ

SPECTRON HONDA PRELUDE

HONDA ACCORD TYPE R

ACR WORKSHOP

DEMÓAUTÓK 2

DEMÓAUTÓK 3

 

YACHT HIFI

OUTLET STORE...

SZUPERAKCIÓ!!!

AUTÓ MULTIMÉDIA  DVD / TV / CD / MP3  FEJEGYSÉGEK, KIJELZŐK

CD / SD / MP3 / RÁDIÓ FEJEGYSÉGEK

CD / RÁDIÓ     FEJEGYSÉGEK

MAGNÓ / RÁDIÓ FEJEGYSÉGEK CD-TÁRAK 

MÉLYSUGÁRZÓK SUBLÁDÁK

1 - 2 CSATORNÁS ERŐSÍTŐK

4 CSATORNÁS ERŐSÍTŐK

5 - 7 CSATORNÁS ERŐSÍTŐK

HANGSZÓRÓ SZETTEK

2 - 3 UTAS HANGSZÓRÓK

AUTÓ NEON ÉS FÉNYTECHNIKA

KONDENZÁTOROK SPECIÁLIS AUTÓHIFI AKKUMULÁTOROK

ZAJCSILLAPÍTÓ ANYAGOK

RCA, TÁP ÉS HANGSZÓRÓ KÁBELEK

KIEGÉSZÍTŐK, TARTOZÉKOK, SZERELÉSI ANYAGOK

BESZERELÉSI KÖLTSÉGEK

JAVÍTÁSI  KÖLTSÉGEK

AUTÓ ÉS MOTORKERÉKPÁR RIASZTÓK

IMMOBILISER, KÖZPONTIZÁR, ELEKTROMOS ABLAKEMELŐ

PERMANENTMARK UV LAKK GÉPJÁRMŰVÉDELEM

BIZTONSÁGI,  FÉNY- ÉS HŐVÉDŐ AUTÓÜVEG FÓLIÁZÁS

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárlás előtt...

Hány wattos erősítőt vagy hangszórót válasszak?

1. Miért rosszabb a gyári "HiFi"?

2. Új autóhifi összeállítása...

3. Ha a gyári rendszernél már jobb van a birtokodban...

4. Mélysugárzók, erősítők...

5. Szabadon választott autóhifi kiegészítők...

Fejegység vásárlás előtt...

Multimédia vásárlás előtt...

Erősítő vásárlás előtt...

Hangszóró szett vásárlás előtt...

Mélysugárzó vásárlás előtt...

Autóriasztó vásárlás előtt...

Mennyit érdemes autóhifire költeni?

Zajcsillapítás és a hangszórók elhelyezése...

Érdemes-e kábelekre költeni?

Milyen autót építsek?

Mit jelent az, hogy "jól szól"  és mi az, hogy "szépen szól"?

HiFi tuningolás és hibakeresés...

Mélysugárzó láda gyártás...

Ajtópanel készítés...

Nem szeretnéd, hogy a mélysugárzó elfoglalja a csomagtartódat?

Sípolás és generátorzaj...

ÉRDEKESSÉGEK

TESZTEK

HÍREK,  CIKKEK, AJÁNLATOK

KIÁLLÍTÁSOK

LETÖLTÉS

HITELRE IS!

WEBSHOP

MIÉRT ÉRDEMES AZ ACR-T VÁLASZTANOD?

ACR LINKEK

HASZNOS LINKEK

 

Hasznosnak találod az itt olvasott anyagokat?

Segíts másoknak is: köszönettel veszem, ha hivatkozol erre a honlapra valahogy így:

ACR autóhifi tippek

 

Ha pedig át szeretnél innen venni anyagot, nyugodtan megteheted, egy feltétellel: értesíts minket róla és egészítsd ki forrásmegjelöléssel és egy élő hivatkozás­sal, egyéb esetben tilos, lopás amit teszel, és tetteidnek jogi következményei lesznek!

 

    vissza a főoldalra