Autóhifi kiegészítők...

 

vissza a főoldalra

 

 

 

 

Semmiképpen sem szabad megfeledkezned arról, hogy minél több kütyün engeded át a fejegység  RCA kábelein érkező jelet, amellett, hogy javulást érhetsz egy bizonyos téren az a másik oldalon ugyanez a készülék gyengíthet rendszered erényein.

 

Ha volt alkalmad látni több százezer vagy milliós értékű asztali vagy mondhatnám úgy is, hogy home hifi erősítőt, akkor valószínűleg az első dolog ami szemet szúrt, az, hogy ezeken a készülékeken a bekapcsoló és hangerő szabályzó gombon kívül nincsenek az olcsóbb kategóriában már megszokott LOUDNESS, BASS és TREBLE szabályzók.

 

Miért?

 

Egy profi, komoly készülékekből összeállított autós vagy szobai hifi rendszer, alapvetően mindenféle hangszínszabályzás nélkül is tökéletesen szól!

 

Ezek a rendszerek egyszerűek a bennük lévő kevés de annál jobb minőségű, drága alkatrészeknek köszönhetően szólnak jól.

 

Egy olcsó gyenge láncszemekből összeállított rendszerrel nem fog csodát tenni semmilyen csoda EQ vagy hangprocesszor sem. Gondolj csak bele: előkaparod a padlásról nagymamád SOKOL rádióját majd rákötöd a pénzen vásárolható legjobb ekvalizátort és hangprocesszort. Fog úgy szólni mint egy alap mini hifi? Bizony nem.

 

Sem egy EQ sem egy hangprocesszor nem fogja helyettesíteni a jó jelforrást, a jó erősítőt és a jó hangszórókat. Ha esetleg elégedetlen vagy a rendszered hangjával és  ilyen készülékektől vársz javulást akkor inkább előtte olvasd el a "HiFi tuningolás" című részt vagy gondolkozz el komolyabb erősítő, fejegység, hangszóró, vagy kábel vásárlásán.

 

Akkumulátor...

 

A nagyszámú erősítő egyre inkább megterheli az autó elektromos rendszerét, így gyakran azt is fejleszteni kell. Kiállításokon lehet látni autókat, amelyekben egy csomó akksi figyel: ezekre csak álló helyzetben van szükség, tehát az alapvetően kiállításra szánt demóautókban úgyszólván nélkülözhetetlenek. A hétköznapi, közlekedésre és normális zenehallgatásra szánt  járművekben komoly hangminőségbeli javulást eredményezhet egy akkumulátor csere. A kifejezetten autóhifizésre szánt spirálcellás akksik sokkal nagyobb indítóárammal rendelkeznek mint normál társaik, javítva ezzel a rendszer dinamikáját.
 

Kondenzátorok...

Ha az autó elektromos rendszere elérte teljesítőképessége határát, jó szolgálatot tehetnek a tápkondenzátorok. Ezek a 0.5 - 20 - 50 Farad kapacitású kondik a tápáram útjában ücsörögnek és töltődnek, mígnem a pillanatnyi dinamikai csúcsoknál kiengedik magukból az elektronokat, kisegítve a hektikus dinamikaváltozásokat árammal követni nem tudó elektromos rendszert.

Mit is jelent ez a számodra pontosan?

Ha meglévő autóhifidet kiegészíted egy kondenzátorral, azt tapasztalod majd, hogy a mélyhangok sokkal gyorsabbak, pontosabbak és dinamikusabbak lesznek, sokkal energikusabb lesz az egész rendszer hangja és később kezd el majd halhatóan torzítani.

Fontos! A kondenzátor nem helyettesíti a jó akkumulátort vagy a jó erősítőt!

Akkor érdemes kondenzátor vásárláson gondolkoznod, ha már úgy érzed, hogy megtaláltad azt az erősítőt ami hangminőségben és teljesítményben maximálisan kielégít és  az a tizen- vagy huszonezer forint (a kondenzátor ára) már  nem elegendő egy magasabb kategóriájú erősítő vásárlásához. Több örömet fog okozni egy 60.000Ft-os erősítő kondi nélkül mint egy 40ezres kondival!

Kíméli-e a kondenzátor az akkumulátoromat?

Ha hamar lemerül az akkumulátor az autódban és az erősítődben kevesebb mint 40 Amperes biztosíték van ne hidd azt, hogy ez a kondenzátor hiánya miatt van. Ebben az esetben csak egyszerűen megérett a cserére az akku.

 

EQ...

 A  rendszerekben gyakran találunk soksávos grafikus kiegyenlítőt, kevésbé magyarul EQ-t, ekvalizert, meg kevésbé magyarul ekvalájzert. Erre azért van szükség, mert az autó utastere igencsak távol esik az ideális akusztikai tér fogalmától: bizonyos frekvenciatartományok kiemelődnek, mások elnyelődnek. Ezeket az anomáliákat lehet korrigálni az ekvalizerrel. Bár a nagyszámú tolópotenciométer automatikusan babrálásra ingerli az autóhifista kezét, a berendezést elvileg elég egyszer beállítani - igaz, akkor nélkülözhetetlen a mérőmikrofon, a profi spektrum-analizátor plusz a nagybetűs Tapasztalat: ezt a munkát célszerű a komoly beszerelőműhelyekre bízni, akik szívesen segítenek. 

Aktív keresztváltó...

Az 1M kategóriában gyakran találni aktív keresztváltókat: a júzerek elégedetlenek a fő erősítők beépített hangváltóival, még jobb hangminőséget, sokoldalúbb szabályozási lehetőségeket keresnek. Néhány Szt. Istvánnal díszített bankóért meg is találják. Ilyenkor persze az újabb készüléknek helyet is kell találni vagy csinálni, és az áramellátásról is gondoskodni kell: újabb néhány méter vezeték, jó minőségű tápelosztók szükségeltetnek, tovább növelve a rendszer építési költségeit.

DSP...

Az ekvalizert és az aktív keresztváltót kombinálják a DSP-k, azaz digitális hangprocesszorok (DSP=Digital Sound Processor). Ezek a jelet még az erősítőbe kerülés előtt manipulálják, a tartozék mérőmikrofon segítségével automatikusan beállítják a hangszín- és fázisviszonyokat, illetve a beépített keresztváltókkal lehet a hangot befolyásolni, lásd az előző bekezdést.

Ezen kívül általában dögös kijelzővel rendelkeznek, villogó színes fények és kiírások garmadáját jelenítik meg a kijelzőjükön, amivel a fogékony nő- illetve hímnemű egyedeket igencsak el lehet kápráztatni. Tudnak ezernyi más trükköt is, előre beállított akusztikákat például (templom, stadion, jazzklub, stb), meg visszhangosítani, meg zengetni meg minden, de ezeknek a szolgáltatásoknak legpozitívabb tulajdonságuk, hogy kikapcsolhatók. Az autóhifi versenyeken külön pontozzák az egyenletes frekvenciaátvitelt, amit mérőmikrofonnal állapítanak meg: ebben a versenyszámban áldás a DSP, de a legprofibb versenyzők a meghallgatási teszt előtt kiiktatják a jel útjából ezt az elektronikát. 

Basszus Regenerátor...

A katalógusokban az "Egyéb kiegészítők" címszó alatt ezernyi biszbaszt találunk, amivel elvileg javíthatjuk az autóhifi hangzását és jó sok pénzbe kerülnek. Ilyen például a Basszus Regenerátor, ami a felvételekről hiányzó mélyhangokat teremti újra: nagy vonalakban úgy működik, hogy a hangspektrumban jelenlévő legmélyebb hang frekvenciájának felét is hozzáadja hanghoz. Techno zenén az effekt meggyőző, de egyébként borzalmas.

Valamivel értelmesebb az egyik nagy amerikai manufaktúra által ajánlott Bass Cube nevezetű dobozka, amivel egyrészt a mélyhangok szintjét állíthatjuk (dicséretes, de erre más módszerek is vannak), másrészt egyfajta infraszónikus szűrőként is működik. Elve, hogy "Minek kínozzuk a mélysugárzót olyan mély hangokkal, amiket úgysem tud feldolgozni." Ennek szellemében a legalacsonyabb frekvenciákat levágja, cserében feljebb, ahol a mélysugárzó már otthon érzi magát, tisztábban, kevesebb torzítással, pontosabban tud muzsikálni. 

Jelszint-erősítő v.  jelszint emelő...

Imádjuk még a jelszint-erősítőt is, amely mint egy előerősítő, a fejegységből kilépő vonalszintű (~2V) jelet erősíti 4-8 Volt értékre. A magasabb feszültség egyrészt jobban kivezérli az erősítők bemenetét, másrészt a magasabb feszültségű jel kevésbé hajlamos mindenféle zavarokat, zajokat összeszedni, miközben a kábeleken utazik.

Forrás: TOTALCAR és www.acrdebrecen.hu

www.acrdebrecen.hu Hasznos információk autóhifi vásárlás előtt...

Szeretnéd, ha ezek hasznos tanácsok és tapasztalat, amit itt találhatsz, végre a Te autóhifid hasznára is válna?

Ha végre egy okosan összeállított profi autóhifid lenne?

Ha autóhifid árához képest nem csak elfogadhatóan, hanem meglepően jól szólna?

Hogyan valósulhat meg ez a Te esetedben is?

 

Kérj ingyenes, személyre szabott ajánlatot rendszered hibáinak kiküszöböléséhez, segítséget a sikeres készülékválasztáshoz,

hívj minket most a (70) 450 6440-es számon!

 

 

 

DEMÓAUTÓK

AUTÓHIFI TERMÉKEK

AUTÓHIFI SEGÉDLET

OPEL CALIBRA TURBO

RENAULT TWINGO

BMW COUPE

VW POLO

EMPHASER EYEBRID KISPÓ

SPECTRON HONDA PRELUDE

HONDA ACCORD TYPE R

ACR WORKSHOP

DEMÓAUTÓK 2

DEMÓAUTÓK 3

 

YACHT HIFI

OUTLET STORE...

SZUPERAKCIÓ!!!

AUTÓ MULTIMÉDIA  DVD / TV / CD / MP3  FEJEGYSÉGEK, KIJELZŐK

CD / SD / MP3 / RÁDIÓ FEJEGYSÉGEK

CD / RÁDIÓ     FEJEGYSÉGEK

MAGNÓ / RÁDIÓ FEJEGYSÉGEK CD-TÁRAK 

MÉLYSUGÁRZÓK SUBLÁDÁK

1 - 2 CSATORNÁS ERŐSÍTŐK

4 CSATORNÁS ERŐSÍTŐK

5 - 7 CSATORNÁS ERŐSÍTŐK

HANGSZÓRÓ SZETTEK

2 - 3 UTAS HANGSZÓRÓK

AUTÓ NEON ÉS FÉNYTECHNIKA

KONDENZÁTOROK SPECIÁLIS AUTÓHIFI AKKUMULÁTOROK

ZAJCSILLAPÍTÓ ANYAGOK

RCA, TÁP ÉS HANGSZÓRÓ KÁBELEK

KIEGÉSZÍTŐK, TARTOZÉKOK, SZERELÉSI ANYAGOK

BESZERELÉSI KÖLTSÉGEK

JAVÍTÁSI  KÖLTSÉGEK

AUTÓ ÉS MOTORKERÉKPÁR RIASZTÓK

IMMOBILISER, KÖZPONTIZÁR, ELEKTROMOS ABLAKEMELŐ

PERMANENTMARK UV LAKK GÉPJÁRMŰVÉDELEM

BIZTONSÁGI,  FÉNY- ÉS HŐVÉDŐ AUTÓÜVEG FÓLIÁZÁS

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárlás előtt...

Hány wattos erősítőt vagy hangszórót válasszak?

1. Miért rosszabb a gyári "HiFi"?

2. Új autóhifi összeállítása...

3. Ha a gyári rendszernél már jobb van a birtokodban...

4. Mélysugárzók, erősítők...

5. Szabadon választott autóhifi kiegészítők...

Fejegység vásárlás előtt...

Multimédia vásárlás előtt...

Erősítő vásárlás előtt...

Hangszóró szett vásárlás előtt...

Mélysugárzó vásárlás előtt...

Autóriasztó vásárlás előtt...

Mennyit érdemes autóhifire költeni?

Zajcsillapítás és a hangszórók elhelyezése...

Érdemes-e kábelekre költeni?

Milyen autót építsek?

Mit jelent az, hogy "jól szól"  és mi az, hogy "szépen szól"?

HiFi tuningolás és hibakeresés...

Mélysugárzó láda gyártás...

Ajtópanel készítés...

Nem szeretnéd, hogy a mélysugárzó elfoglalja a csomagtartódat?

Sípolás és generátorzaj...

ÉRDEKESSÉGEK

TESZTEK

HÍREK,  CIKKEK, AJÁNLATOK

KIÁLLÍTÁSOK

LETÖLTÉS

HITELRE IS!

WEBSHOP

MIÉRT ÉRDEMES AZ ACR-T VÁLASZTANOD?

ACR LINKEK

HASZNOS LINKEK

 

Hasznosnak találod az itt olvasott anyagokat?

Segíts másoknak is: köszönettel veszem, ha hivatkozol erre a honlapra valahogy így:

ACR autóhifi tippek

 

Ha pedig át szeretnél innen venni anyagot, nyugodtan megteheted, egy feltétellel: értesíts minket róla és egészítsd ki forrásmegjelöléssel és egy élő hivatkozás­sal, egyéb esetben tilos, lopás amit teszel, és tetteidnek jogi következményei lesznek!

 

vissza a főoldalra