Mivel rontod el a minőségi        

jelforrás hangját?   

 vissza a főoldalra

 

 

 

5% árengedményt kaphatsz úgy, hogy közben alaposan feldobod autód rendszerének hangját is...

 

Gondolnád, hogy a frissen vásárolt fejegységed hangminő-ségbeni tudásának kevesebb, mint a felét használod ki?

 

Ez, így elsőre lehet, hogy kissé furán hangzik, de sajnos így van!

 

Szeretnéd, ha a fejegységre költött pénznek nem csak a felét kellene élvezned?

 

Szeretnél Te is meglepődni azon, hogy mit lehet kihozni az autód hangjából?

 

Szeretnéd, ha autód hangrendszere, az árához képest nem csak elfogadhatóan, hanem meglepően jól szólna?

 

 

Csak 10 percedbe kerül...

 

A következő egyszerű írásokból gyorsan és könnyedén átláthatod azt a folyamatot, ami a menetközbeni alapzajból, észrevétlen háttérzenéből, zeneélvezetet és élménnyel teli utazást vagy dugóban araszolást varázsol, mindezt anélkül, hogy egy forintot is feleslegesen kidobnál!

 

 

Néhány dolog amivel érdemes tisztában lenned...

 

Nincs egy audio láncnak sem olyan eleme ami ne rontana a hangminőségen, mincs olyan hangszóró sem, ami nem vesz el a jelforrás hangjából!

 

 

Érdekesen hangzik, de így igaz!

 

Miért? Az élő zenének tökéletes hangminősége van, ez viszont romlik már a hagfelvételkészítés során is. Nem mindegy milyen mikrofont, milyen kábelt használnak, nem is beszélve az ehhez szükséges elektronikákról, éppen ezért a boltokban kapható lemezek között is nagy hangminőségbeni különbségek vannak. Azok az emberek akik komoly hifi (high-end) berendezésel rendelkeznek, gyakran csak bizonyos lemezkiadók felvételeit veszik meg.

 

Tehát a lemezen lévő anyag sem "101"-es,  ezen tovább ront (nem javít!!!!) az audio lánc minden további eleme, a CD  futómű, a DAC (Digital Analog Converter), az RCA kábelek, az erősítő, a hangfalkábelek, a hangfalak és a rendszer sok egyéb eleme is! Ezért van az, hogy az igazán komoly, High-End szobai rendszerek egyszerűek, kevés egységből állnak össze, de azok értéke akár milliós nagyságrendet is képviselhet, éppen azért mert kevés "kütyüt" iktatnak be a jel útjába (még véletlenül sem használnak ekvalizert, DSP-t, a Loudness, a Bass és a Treble, áramkörökről nem is beszélve) mert az ezeken áthaladó jelet mindenképp veszteség fogja érni.

 

Egy  trombita nagyon hangosan szól, mégsem fülsértő, egy elektromos gitár, még egy egyszerű gitárerősítővel is hatalmas hangerővel tud szólni, hangja mégis kellemes és élvezhető, mindenféle kiabálástól mentes...

 

Érdekes, hogy minél olcsóbb rendszeren hallgatod ezek hangját annál inkább fülsértő az eredmény (ez a piacos magnó és a heavy metal tipikus esete) .

Mit jelent az, hogy fülsértő? Veled is előfordult már, hogy azt érezted, úgy szól egy rendszer, hogy a füled be kellett dugni, mert a hang leginkább arra a csikorgó zajra emlékeztetett amit anno  az iskolában halhattál  akkor amikor rajzolás közben az ember körme a táblához ért.

 

Ha alapvetően nem értenél egyet az előzőekel akkor ezt érdemes elolvasnod:

 Miért nem használnak hangminőség versenyzők normál zenehallgatáshoz EQ-t vagy DSP-t?

 

 

Miért is hallgatod most a 30, vagy akár 130ezres rádiód hangjának jó esetben csak a felét?

 

1. Elrontod a cd által produkált jó minőségű jelet, azaz gyári hangszórókat használsz...

 

2. Elrontod a cd által produkált jó minőségű jelet, azaz nem gondosan kiválasztott és megfelelő minőségű utólag beszerelt hangszórókat használsz...

 

 

Miért okoz óriási javulsást a gyári hangszórók kicserélése?

 

Rengeteg autóhifit állítottunk már össze és heti gyakorisággal látok csodálkozást, vagy meglepetést a szkeptikusok arcán, akiknek miután (első lépésként) kicseréltük a gyári hangszórókat az autójukban, leesik, hogy mi is volt az, amin idáig zenét hallgattak...

 

így gyakran hangzik el a következő mondat:

"nem gondoltam volna, hogy ez így is szólhat"
 

Nincs tökéletes hangszóró, a több milliós értékű high-end szobai hangfalak is azért szólnak olyan jól mert keveset vesznek el az erősítőből érkező hangból.

 

És Te ezen akarsz zenét hallgatni!

 

Akinek "klasszikus" Suzuki Swift-je van az tökéletesen értheti miről is beszélek, a 4db 10cm-es hangszórót szinte büntetés hallgatni.

 

 

Csak azt hiszed, hogy valóban jól szól a rendszered...

 

Nem csodálkozom ha viszont most néhány Seat LEON / TOLEDO tulajdonos a fejét csóválja és csak mosolyog...

 

"Mit beszél ez? Én tökéletesen elégedett vagyok a gyári rendszerrel"

 

pedig pontosan Ők azok a szkeptikusok akik tágra nyílt szemekkel fogadják a hangszórócserét követő hangminőség javulást, majd elkezdenek zenét hallgatni az autóban.

 

 

Ha úgy érzed, jó a gyári rendszered, akkor ügyfeleink miért cserélik le egy utólag beépítettre?

 

Néhány autótípus (pl. SEAT LEON / TOLEDO) hangrendszere átlagon felülinek mondható, általában azért, mert nem szól úgy mint egy SOKOL rádió, hanem már van hallható mély (dübögés) is...

 

Ez viszont nem a hangszórók vagy a gyári rádió jó minőségének tudható be, hanem ezeknek az autóknak a megszokotthoz képest, jobb akusztikai adottságaik vannak !

 

Ahhoz, hogy élvezhetővé tedd a zenehallgatást az autódban ez a dübögés kevés lesz, sőt sokan nem is erre vágynak...

 

Akinek a dübögés hiányzik az majd vesz magának mélysugárzót, az ha kell dübög, vagy megfelelő mélysugárzó választás esetén szép mélyekkel dobja fel a rendszer hangját.

 

Miért nem érzed most, hogy rosszul szól?

 

Csinálj meg egy egyszerű tesztet...

 

1. Ülj be az autódba és tekerd fel a hangerőt kb.  háromnegyedig...

 

2. Tedd fel magadnak a következő kérdést: Ez most élvezhető?

 

Ugye hogy ordít, hangosnak és fülsértőnek érzed és semmiképpen sem mondható élvezhetőnek?

 

De én nem szeretek hangosan zenét hallgatni!

 

Szerinted ki is venné egy kicsit is hangosabbra a rádiót ha az már közepes hangerőn is fülsértően szól.

 

Nincs ilyen gondjuk azoknak akik egy normális és nem egy szuperalacsony költségvetésű rendszert hallgatnak.

 

 

A gyári megoldások alapvető problémája...

 

Az autógyáraknak nem éri meg egy alapszintű utólag beszerelt audió rendszer minőségi szintjét megközelítő hangszórókészletet vagy autórádiót beépíteni.

 

A gyári beépítések nem a normális zenehallgatást próbálják meg kiszolgálni, hanem vagy csak beraknak valamit ami szól valahogy, vagy már nagyon ideális esetben ügyelnek arra is, hogy az esetleg ne legyen fülsértő, kis jóindulattal, hallgatható legyen, ezek a gyári rendszerek viszont már súlyos százezrekbe kerülnek.

 

Persze Te ezt nem vetted észre amikor elsőre beültél az autódba, hiszen nincs összehasonlítási alapod, nem tudhatod hogyan is szólhatna másképpen az az autó, kivétel ha egy ismerősödnek ugyan ilyen autója van és jól választott bele hangszórókat.

 

Jó példa erre: Egy barátom esete aki egy  átlagos, nem túl drága, viszont gondosan összeválogatott és kellő szakértelemmel kivitelezett rendszert hallgatott új Passatjában.  Autóeladás előtt, kiszerelte a hifit és visszarakta a gyári rendszert, hiszen úgy sem fizeti meg az autó következő tulaja. Az eddig használt 5 hangszóró helyett visszakerült a gyári 8 hangszórós csoda és a szintén gyári sokszázezres LCD kijelzős, navigációs fejegység.

 

Tudta, hogy a gyári rendszertől nem kell sokat elvárni ezért nem is számított a korábbi  színvonalra, nem is fogalkozott azzal, hogy igazán mit is hallgat. Kis idő elteltével úgy érezte, hogy valahogy nem az igazi a "hangzás", hangosított a mély és magas szabályzókon," így már nem is olyan rossz" mondta és még kb 10 percig hallgatta, majd megint a hangszínszabályzókat kezdte el piszkálni, majd néhány perc múlva inkább kikapcsolta a hozzávetőleg 500e Ft értékű gyári rendszert.

 

 

Autóhifi az autógyártók szemszögéből...

 

Igaza van az autógyártóknak, felesleges egy drága előállítási költségű, hallgatható rendszert adni az autóhoz, ha a felhasználók többnyire csak híreket hallgatnak, nem rajonganak a zenehallgatásért, vagy még ennek is örülnek, mert egyszerűen az otthoni "music center" ennél is rosszabbul szól.

 

A gyári rendszerek nem arra születtek, hogy élménnyé varázsolják az utazást, vagy akár a dugóban araszolást, hanem mint kipipálandó extra, eladják az autót, hiszen sokan "hasraesnek" a 8 hangszóró hallatán...

 

Végül is szól az a 8db hangszóró, de neked fogalmad sincs arról, hogy milyen lehetőségek rejlenek az autódban addig míg ki nem cseréled őket.

 

 

A gyári rendszerek óriási előnye...

 

Miután kivetted az autódból és kitetted a garázs polcára, jól jön majd autóeladás előtt, hiszen senki nem fogja megfizetni az utólag megvásárolt rendszeredet, viszont autóeladáshoz ismét hibátlan megoldást fog nyújtani a gyári cucc!

 

A minőségi rendszer pedig már épülhet is bele a következő autódba, csak egyszer kell megfizetni, viszont jópár autócserét meg fog érni egy jó minőségű okosan összeszedett rendszer!

 

 

Tedd örömtelivé a dugóban araszolást...

 

Óriási javulást érhetsz el a gyári hangszórók lecserélésével, csak egyszer kell pénzt kiadnod érte, de jónéhány autócserét túlél egy okosan kiválasztott hangszóró szett.

 

 

Idegeskedés helyett élvezd inkább a kedvenc lemezed!

 

 

Sőt! Ha autórádiódhoz most hangszórószettet is vásárolsz 5% árengedményt adunk az fejegység árából!!!

 

Cseréld ki gyári hangszóróidat és élvezd az előnyeit...

 

1. 5%-kal olcsóbban vásárolhatsz,

 

a gyári rádiónál egy eleve jobb hangminőségű fejegységet...

 

2. nem dobsz ki pénzt feleslegesen,

 

azaz fejegységed hangját nem rontod el gyári hangszórókkal...

 

3. új hangszóróid hangját élvezni is fogod,

 

ezentúl nem fog rendszered már közepes hangerőn is fülsértően szólni...

 

4. megspórolod a gyári rendszer árát:

 

(ami akár egy komolyabb felszereltség, egy klíma, vagy egy erősebb motor ára is lehet), hiszen előző autódba visszament a gyári rendszer, következő autóvásárláskor az új autódba pedig mehet a nem gyári ami már megvan!

 

 

5% árengedményt kaphatsz autórádiód árából úgy, hogy közben alaposan feldobod rendszered hangját is...

 

HANGSZÓRÓ SZETTEK

 

Itt a hangszórók leírásai között feltüntettük saját vélaményünket a termékekről és ami a legfontosabb azt, hogy kinek ajánljuk egyik vagy másik típust...

 

Mire érdemes kicserélni a gyári hangszórókat?

 

Szakmabeliek szokták mondani, hogy...

"a gyári hangszóróknál minden csak jobb lehet"

 

...ez majdnem igaz,

 

csak ne ess abba a hibába mint sok autóhifi tulajdonos, akik rendszere már százezres nagyságrendet képvisel és abban a tévhitben élnek, hogy rendszerük jól szól, holott az tapasztalt füllel hallgatva árához képest csak tudásának a felét vagy sok esetben 20-30%-át nyújtja!

 

 

Miért rontod el a cd által produkált jó minőségű jelet, ha nem gondosan kiválasztott és megfelelő minőségű utólag beszerelt hangszórókat használsz?

 

Hiába érkezik nagyon jó minőségű jel az autós CD-ből ha annak egy gyenge hangninőségű hangszóró szetten kell megszólalnia!

 

Néhány utólag megvásárolt hangszóró szett is képes gyakran még rosszabb minőségben szólni mint egy gyári hangszóró szett, kiváltképp igaz ez néhány csábítóan olcsó 20ezer alatti szettre!

 

Ahhoz hogy rendszered szépen élvezhetően és az átlagos rendszereket megszégyenítően szóljon nem elég csak hangszórót cserélned...

 

Téves elképzelés az, hogy a jó hangzáshoz kell egy pár mélyközép az ajtóba és két kis magassugárzó a műszerfalra...

 

Ez kb. olyan mintha arra a kérdésre, hogy mi álmaid autója?

azt felelnéd, hogy autó...

 

Te sem autót akarsz, hanem van egy konkrét elképzelésed arról, hogy milyen márkát és ezen belül milyentípust szeretnél, ezeket pedig az az érzés határozza meg amire éppen vágysz, forma, kényelem, gyorsulás, stb...

 

Ha azt monták neked, hogy jó autó a Ferrari, te akkor is megvennéd ha Neked pont terpjáróra van szülséged?

 

 

Hogy NE vásárolj hangszóró szettet...

 

Az első hangszóró szett vásárlásakor, tapasztalat híján senki nem hallgatja meg azokat a szetteket amelyek beleesnek a rászánt pénzügyi keretbe.

Ehelyett kiválasztáskor dönt a Watt mennyiség, az eladó szava, a kinézet, az ár, a márkanév és jó esetben egy meghallgatás a demófalban. Az előbb felsorolt tényezők egyike sem fog hozzásegíteni a rendszeredhez és zenei ízlésedhez leginkább passzoló hangszóró szett kiválasztásához.

 

Meg kell hallgatnod a szetteket és hamar világossá vaálik számodra is milyen különbséget jelent néhány ezer forintnyi árdiferencia...


Jó tanács! Ha demófalban tesztelsz hangszóró szetteket nem árt bekalkulálnod azt, hogy az autóban a mélyközép hangszóró a bokád környékén a magassugárzó pedig közel a füledhez a műszerfal tetején fog elhelyezkedni, ezáltal az a szett amelyik

-ügyfeleink gyakran használják ezt a kifejezést-

 "tisztán szól" ( = erőteljes a magastartomány) az autóban kifejezetten idegesítően fog szólni, mert a mélyközép hangszórókat a füledtől távol a gyári helyekre rejtve halkabbnak fogod hallani és csak a magassugárzók ordítása fog hallatszani.

 

Csak próbaképen hallgass meg egy magasabb kategóriájú hangszóró szettet is, biztos vagyok benne, hogy alaposan ki fog tisztulni a kép arról hogy mi az igazi különbség szett és szett között, másrészt, ha egy igazi "nagyágyút" használsz a teszteléshez viszonyítási alapnak, nem fogsz belezavarodni a tesztelésbe.
 

A szetteknél ugyanúgy mit az erősítőknél is a legutolsó szempont a Watt a rangsorolásnál.

Semmit nem jelent, nem utal a teljesítmélyre, nem utal arra sem, hogy mekkorát fog szólni a hangszóró, de legfőbbképpen a hangszóró hangjára nem utal.

 

Azt, hogy végül mekkora örömöt és milyen zenei élményt fog neked egy első szett nyújtani, nem csak egy-két dolog határozza meg.

 

Kár azt állítani, hogy a papír membrános, titándómos, selyemdómos vagy az alumíniumkosaras, vagy akár a nagy mágnesű hangszórók szólnak jól.

 

Ez körülbelül olyan mintha azt állítaná valaki, hogy csak a spoileres, vagy csak a sportkipufogós autó a jó autó. Nyilván jó dolog a spoiler (aluöntvény kosár) és a sportkipufogó (nagy mágnes), de önmagában csak ezek megléte semmit nem ér, hiszen, ha ezek egy gyenge, romhalmaz autó (komplett szett) tartozékai, akkor inkább csak arra alkalmasak, hogy mosolyt csaljanak az emberek arcára.

 

Műszaki paraméterek, Wattok, frekvencia átvitel: sajnos ezek sem adnak megfelelő információt arról, hogy mit is várhatsz attól a hangszórótól amelyet egy "frekvencia átvitel: 15 - 22000Hz" felirat miatt vennél meg. Miért?

Mert ezt körülbelül az első szettek 80 százaléka tudja és kizárt az, hogy az egyforma paraméterek ellenére, mindegyik egyformán, de legalább hasonlóan szóljon.

 

Egy hangszórónál rengeteg dolog van, ami befolyásolja az erejét és a hangját, ezzel együtt azt az élményt, amit tőle kaphatsz.

 

Érdemes tehát kerülni a Watt és frekvenciamenet alapján vásárlást, a hangszórómembrán anyagának firtatását, a kosár fricskázgatását, a mágnesek méregetését.

 

Egy jó elsőszettnek illeszkenie kell:

  • a zenei ízlésedhez, nem mindegy milyen zenét hallgatsz, a különböző zenei stílusok más és más hangkarakterű hangszóró szetteket követelnek meg.

  • az autód sajátosságaihoz és akusztikai adottságaihoz, eggyes autótipusokban ugyanaz a hangszórószett kiválóan, míg más autókban hallgathatatlanul szólnak, nem is beszélve a gyári helyek méretbeni különbségeiről. (mérettáblázat)

  • már meglévő vagy jövőbeni terveidben szereplő rendszeredhez, nem mindegy mi fogja hajtani azt a szettet, autórádió, egy olcsóbb, vagy egy drágább erősítő, fog illeszkedni a hangja a mélyládádhoz???

 

Hamarosan elkészül a "Hangszórószett vásárlás előtt" cikkünk is amelyből könnyen és gyorsan megtudhatod hogyan kell kiválasztanod az igényeidet legjobban kielégítő első szettet!

 

 

Sok segítséget nyújthat még

"A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárlás előtt..." című cikk is.

 

5% árengedményt kaphatsz autórádiód árából úgy, hogy közben alaposan feldobod rendszered hangját is...

 

HANGSZÓRÓ SZETTEK

 

Itt a hangszórók leírásai között feltüntettük saját vélaményünket a termékekről és ami a legfontosabb azt, hogy kinek ajánljuk egyik vagy másik típust...

 

 

 

www.acrdebrecen.hu Hasznos információk autóhifi vásárlás előtt...

Szeretnéd, ha ezek hasznos tanácsok és tapasztalat, amit itt találhatsz, végre hasznosulna a Te autóhifid esetében is?

Ha végre egy okosan összeállított profi autóhifid lenne?

Ha autóhifid árához képest nem csak elfogadhatóan, hanem meglepően jól szólna?

Hogyan valósulhat meg ez a Te esetedben is?

 

Kérj ingyenes személyre szabott ajánlatot rendszered hibáinak kiküszöböléséhez, segítséget a sikeres készülékválasztáshoz,

 hívj minket most a (70) 450 6440-es számon!

 

 

   vissza a főoldalra