NÉMET ACR AUTÓK...

 vissza az előző oldalra                                                 vissza a főoldalra 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagyításhoz kattints a kis képekre!

 

A pók hálójában


Vigyázat: ha valakit egyszer ez a berendezés foglyul ejt, az nem szabadul egykönnyen. Ahogy a pillantás megakad az impozáns beszerelésen, ugyanúgy vész el a fül és a lélek abban a finom hangszövevényben, ami a hangszóróból kiáradva a bent ülőket pillanatok alatt elborítja.

A pókok különösen kecses és ügyes állatok. A nyomasztó dübörgés és felvágó hatásvadászat idegen tőlük. Sokkal inkább maradnak visszahúzódóan és láthatatlanul a háttérben, de csak a kellő pillanat elérkezéséig. Akkor gyorsan, céltudatosan és könyörtelenül lecsapnak. Christian Borck a bielefeldi ACR Klangwerkből nemcsak úgy néz ki, mint egy filmhős, hanem akusztikailag is a természetes mintát követi. Ezért ebben a Golfban a hangzás minden, csak nem durva dörömbölés. A bum-bum autók viselkedése teljesen távol áll tőle.

Lesből

Nehogy félreértsük, a hangzás egyáltalán nem erőtlen vagy mélyhiányos. Ellenkezőleg, a basszus szükség szerint mély és hatalmas, hangos és telt mindenkor. Sőt, abszolút átmenet nélkül a csendet villámgyorsan megtörve is tiszta, kontrollált és precíz. Minden bizonnyal a megfelelő időzítés a berendezés egyik erőssége. A pók harapása kínosan pontosan érkezik és az áldozat, illetve a hallgató közvetlenül érzékeli. Akár basszusdob, fúvósok, gitár, dob, vagy igényes énekhang, a megfelelő zenei anyagban robbanásszerű hatást gyakorol a bent ülőkre. A kulcsszó a dinamika, mégpedig a mélynyomótól egészen a magassugárzóig, sőt a durvától a finomig. Egy mindent elsöprő hangzásindítás a csendet megtörve szakad a hallgatóra. A tónusok finom és okos hálójának fogságában a dinamika-löket elől nincs menekvés. De akarja ezt valaki egyáltalán? A berendezés azt nyújtja, amit az ember általában a „zene lelke” fogalommal illet. Az biztos, hogy a libabőr és a borzongás a háton állandó, de ezt a műszerek és az értékelés nem mutatják ki. Hogy a tonalitás és a színpadkép nem abszolút perfekt, kevésbé zavaró, de a rendszert értékelni kell. Bár ez sem igazán baj, mert a cél a zene élvezete.

Kialakítás

A kimagasló hangminőség semmiben nem marad el a hatásos és valóban egyedi látvány mögött. Egyenesen megdöbbentő, hogy időben és kézimunkában micsoda energiát fektettek a berendezésbe. Maga a csomagtér sejtjeinek kivágása a számtalan fűrészlap mellett megannyi izzadságba és idegi munkába került. Ennek eredményeképpen a bielefeldi Klangwerk profi szakemberei az energiát és know-how-t nem csupán a forma megalkotására, hanem az akusztikai funkció megvalósítására is sikeresen fordították, ahogy ezt már fentebb említettük. Mindezért a Radical Audi elülső szett a felelős. A tükörháromszögbe egy alumíniumgyűrűt építettek be, a magassugárzót egy második gyűrű felcsavarozása rögzíti bombabiztosan. A mélyközép hangszórók művészien használják ki az ajtó teljes terjedelmét, amelyből a mellettük elhelyezkedő és azonos sorozatba tartozó kickbasszusok egy körülbelül 8 literes zárt űrtartalmat foglalnak el. A rendszer aktív meghajtását az Alpine processzora végzi. A Zapco négycsatornása a közepes és magas hangzást biztosítja, a kickbasszusok pedig az AMA kétcsatornásán függenek. Az Emphaser dupla lengőtekercses basszusa 53 literes reflexládában helyezkedik el, amelynek illő meghajtását a Zapco monoblokk biztosítja.

Összegzés

Engem bizony behálózott a pók. A hangzás abszolút lebilincselő és villámgyorsan eléri a csúcspontot. A komoly ráfordítás még akkor is elismerést érdemel, ha hiszünk Christiannak: „Ha ezt előre tudtam volna…” Még jó, hogy nem tudta, különben most nem gyönyörködhetnénk ebben az ínyencségben.

 

vissza az előző oldalra                                                 vissza a főoldalra