ACR EGER              

EMPHASER CALIBRA  

vissza az előző oldalra                                         vissza a főoldalra

Az Opel palettájáról nem nehéz megmondani, melyik is az a típus, mely a legtöbb sportos szívű halandó fejét csavarja el a legjobban. Ez bizony a Calibra, mely 10 évnél is idősebb kora ellenére is látványban felveszi a versenyt sok mai konkurenssel.

 
 

A külső csak néhány apróbb részletben lett módosítva, így a legszembetűnőbb változtatást a nagyobb méretű Alessio felnik, no és a dupla kipufogó dob jelenti. Ennyi azonban elegendő is, hisz a fehér fényezéshez tökéletesen passzol, ez az egyszerű, letisztult forma. 

              

Beülve az autóba rögtön szemet szúrnak az autóhifi installáció egyes részei, melyből talán a Pioneer DEX P9R tűnik ki legjobban. Hiába, aki hallotta már,hogy mire is képes ez a készülék, az szinte minden autóban ezt a fejegységet keresi! Az ajtóra pillantva egy formás kis panelt láthatunk, mely természetesen az autó színére lett fényezve így kellemes környezetbe fészkelte be magát az Emphaser ECP25XT és ECP26XT szett hangszórója. 

A nagyobb átmérőjű 16-os mélyközép a pedálok felé kacsingat, míg a kisebb 13cm-es, az A oszlopra telepített magassugárzó közti távolságot próbálja csökkenteni azzal, hogy némileg közelebb került hozzá a beépítés folyamán.



A csomagtartót felnyitva további finomságra bukkanunk, hisz az egyik sarokban megbújva találjuk a Pioneer fejegység processzorát, valamint az erőműveket, mely a két mélysugárzót táplálják. 

A három Emphaser erősítő épp hogy elfér így sorjában, melyből két darab 2 csatornás és egy darab 4 csatornás kelti életre a hangszórókat. Összesen tehát 8 csatorna áll rendelkezésre, melyből négyet az EA490 szolgáltat a magassugárzóknak és 13cm-es középhangszóróknak. 

Az egyik EA2190 2 csatornás erősítő a 16cm-es mélyközepeket, míg a másik 2 csatornás hídban a két Emphaser EM10NEO 25cm-es hangszórókba pumpálja a wattokat. Ez utóbbi egy zárt rendszerű (2x35 literes) ládában alakítja át a wattokat mélyhanggá.



Érdemes még a csomagtér beépítéséről is néhány szót ejteni a szokásos zaj / rezgéscsillapításon túl. Az ajtópanelekhez hasonlóan MDF, üvegszál és műgyanta keverékéből készült, melyet több
hetes csiszolás követett. Az eredmény önmagáért beszél, bár sajnos mára már csak képeken lehet megcsodálni ezt a remekművet, mely beépítése mellett hangjára is büszke lehetett!

vissza az előző oldalra                                         vissza a főoldalra