ACR DEBRECEN         

RENAULT TWINGO  

 

 

  vissza a főoldalra

Az autó ismerős lehet azoknak, akiket kissé jobban foglalkoztat az autóhifi világa, mint az átlagos felhasználót. Először Magnat-os korszakát élte a kicsike, a beszerelés és a hangzás minőségét a 2001-es hangminőségversenyen, profi 600+ kategóriában elért első helyezés minősíti legszemléletesebben.

 
 

 

 

Az idők azonban változnak, a fejlődés nem állhat meg, ezért a rendszerben radikális változások történtek, főleg a beépítésre került márkák tekintetében. Kezdjük az utastér bemutatásával, azon belül a front-end, ami a jelforrás, tehát azon, ami ebből kijön, már javítani nem lehet, ezért nagyon fontos a minősége. A fejegység szerepére a debreceni ACR csapat a JVC SH-9101-es EISA díjas berendezését választotta, elsősorban részlet gazdag, nagy

felbontású, levegős hangja, 4V-os kimenete miatt. Ezen kívül

olvassa az MP3 és WMA fájlokat is, de ez már csak hab

a tortán. Ezt követően a jel egy SOUNDSTREAM aktív hangváltóba érkezik ami feldarabolja a szélessávú jeleket magas, közép, mélyközép és mély hangsávokra. Erre azért van szükség mert a torzításmentes és kristálytiszta hang érdekében

minden hangtartományt külön erősítő hajt. Az első szett egy két utas, 13 centiméter átmérőjű EMPHASER szett, ami mivel aktív rendszerről lévén szó a saját hangváltója nélkül lett beépítve. A magassugárzók az A-oszlop tövében helyezkednek el és egy furcsa formájú tartót alkottak számára, ami lehetővé tette a legideálisabb elhelyezést. 

Mivel az autóban nincsen térhang processzor a hangszórók megfelelő szögbe állításával kellett megoldani az élethű térképzést (mint később kiderült, elég sikeresen). Az EMPHASER középsugárzók szintén fent, a műszerfal két sarkában, szögbe döntve, saját kis kamrába zárva működnek. A hangszóró többek között könnyű, karbon membránnal, butil gumi peremmel és hatalmas mágnessel rendelkezik, amit igazán nem lehetett könnyű bevarázsolni a jelenlegi helyére. Az elhelyezésnek sok előnye van, azonban a megvalósítás általában komoly akadályokba ütközik. Jelen esetben is teljesen egyedi műszerfalat igényelt, amit az ülések kárpitozásával megegyező plüssel borítottak. 

Az ilyen megoldásokkal az a baj, hogy nehéz meghagyni olyan jelentéktelen apróságokat, mint pl. a levegő keringtető rendszer nyílásai. Az ötletesség azonban meglepő dolgokra képes: a Twingo, a debreceni üzlet logóját használta fel erre a célra. A műszerfal közepén, hangszóróselyemmel borítva biztosítja a szabad légáramlást. 

A tervezéskor több dolgot figyelembe vettek: a rendszernek meg kellett felelnie holmi vájtfülű igényeinek, és arra is alkalmas kellett, hogy legyen, hogy némi fülkárosítást demonstráljon. Ezen okból a teljesen kiszigetelt ajtóban (bitumenlap és kúpos szivacs!), egyedi MDF-ből készített ajtópanelben, 20cm-es NEO sorozatú EMPHASER mélynyomó gondoskodik arról, hogy az első szett önállóan is megállja a helyét, méghozzá hiányérzet nélkül. A mélyhangok pedig biztosan nem fognak késni a középhez képest! 

A magassugárzókat és a közepeket egy négycsatornás EMPHASER EA470-es szólaltatja meg. A 20cm-eseket egy ugyanilyen elektronika két csatornája hajtja. A három utas szett minden sugárzója külön végfokot kapott. 

A csomagtartó sem maradhatott ki az átépítésből, kinézete sokak számára megtévesztő, a mélysugárzók például nem a megszokott módon, hanem egymással szemben fordított fázisban lettek beszerelve, így sokan azt gondolják, hogy az alsó sor csak tükökép. A zárt láda, amibe kerültek, nagyrészt 1cm-es hajlított plexiből készült, így tökéletesen látható a belseje (inkább a szem, mint a fényképezőgép számára- a szerk.), a három erősítő, no meg a díszítésre szánt tükrök. A harmonikus integritást némi üvegszállal oldották meg, ami az autó színére lett fényezve. 

A végfokok közül az egyiknek mindkét csatorna párja hidalva van, megnövekedett teljesítménnyel hajt a háromból két szubot, a másik elektronika két csatornával az ajtóban levőket (20cm), másik kettő hídban a maradékot táplálja. Az elektronikák alatt két darab Exide akkumulátor biztosítja a rendszer megfelelő tápellátását. 

Meghallgatásakor nagyképűen a „vájtfülű” kategóriába soroltam magam, ezért csak az első szettet használtuk, előtte azonban meggyőződhettem az erejéről is. Az történt, hogy a fotózás helyszínén pár nyálcsorgató úriember kívánta lobogtattatni a füleit, s ennek az autó építője boldogan eleget tett. Miután kitombolhatták magukat a szubok, sor kerülhetett némi csendesebb mókázásra. Az első benyomásom az volt, hogy az alkotónak határozott elképzelése volt arról, mit is vár a rendszerétől. A hangra nagyjából ráillik az, ami a fejegység kiválasztásakor olyan fontos volt, tehát a levegősség és a részletgazdagság. Nagyon gyors a rendszer, de egyáltalán nem fárasztó, kellőképp dinamikus. A tér megnyílik mélységében is, a terem- akusztikát kiemelkedően reprodukálja. Mindenesetre már így is nagyon kellemes és ahogy a múltbeli eredmények mutatják, a végén nem lesz kompromisszum.

Kattints a kis képekre a további képekhez!

 

DEMÓAUTÓK

AUTÓHIFI TERMÉKEK

AUTÓHIFI SEGÉDLET

OPEL CALIBRA TURBO

RENAULT TWINGO

BMW COUPE

VW POLO

EMPHASER EYEBRID KISPÓ

SPECTRON HONDA PRELUDE

HONDA ACCORD TYPE R

ACR WORKSHOP

DEMÓAUTÓK 2

DEMÓAUTÓK 3

 

YACHT HIFI

OUTLET STORE...

SZUPERAKCIÓ!!!

AUTÓ MULTIMÉDIA  DVD / TV / CD / MP3  FEJEGYSÉGEK, KIJELZŐK

CD / SD / MP3 / RÁDIÓ FEJEGYSÉGEK

CD / RÁDIÓ     FEJEGYSÉGEK

MAGNÓ / RÁDIÓ FEJEGYSÉGEK CD-TÁRAK 

MÉLYSUGÁRZÓK SUBLÁDÁK

1 - 2 CSATORNÁS ERŐSÍTŐK

4 CSATORNÁS ERŐSÍTŐK

5 - 7 CSATORNÁS ERŐSÍTŐK

HANGSZÓRÓ SZETTEK

2 - 3 UTAS HANGSZÓRÓK

AUTÓ NEON ÉS FÉNYTECHNIKA

KONDENZÁTOROK SPECIÁLIS AUTÓHIFI AKKUMULÁTOROK

ZAJCSILLAPÍTÓ ANYAGOK

RCA, TÁP ÉS HANGSZÓRÓ KÁBELEK

KIEGÉSZÍTŐK, TARTOZÉKOK, SZERELÉSI ANYAGOK

BESZERELÉSI KÖLTSÉGEK

JAVÍTÁSI  KÖLTSÉGEK

AUTÓ ÉS MOTORKERÉKPÁR RIASZTÓK

IMMOBILISER, KÖZPONTIZÁR, ELEKTROMOS ABLAKEMELŐ

PERMANENTMARK UV LAKK GÉPJÁRMŰVÉDELEM

BIZTONSÁGI,  FÉNY- ÉS HŐVÉDŐ AUTÓÜVEG FÓLIÁZÁS

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárlás előtt...

Hány wattos erősítőt vagy hangszórót válasszak?

1. Miért rosszabb a gyári "HiFi"?

2. Új autóhifi összeállítása...

3. Ha a gyári rendszernél már jobb van a birtokodban...

4. Mélysugárzók, erősítők...

5. Szabadon választott autóhifi kiegészítők...

Fejegység vásárlás előtt...

Multimédia vásárlás előtt...

Erősítő vásárlás előtt...

Hangszóró szett vásárlás előtt...

Mélysugárzó vásárlás előtt...

Autóriasztó vásárlás előtt...

Mennyit érdemes autóhifire költeni?

Zajcsillapítás és a hangszórók elhelyezése...

Érdemes-e kábelekre költeni?

Milyen autót építsek?

Mit jelent az, hogy "jól szól"  és mi az, hogy "szépen szól"?

HiFi tuningolás és hibakeresés...

Mélysugárzó láda gyártás...

Ajtópanel készítés...

Nem szeretnéd, hogy a mélysugárzó elfoglalja a csomagtartódat?

Sípolás és generátorzaj...

ÉRDEKESSÉGEK

TESZTEK

HÍREK,  CIKKEK, AJÁNLATOK

KIÁLLÍTÁSOK

LETÖLTÉS

HITELRE IS!

WEBSHOP

MIÉRT ÉRDEMES AZ ACR-T VÁLASZTANOD?

ACR LINKEK

HASZNOS LINKEK

 

  vissza a főoldalra